Flag Відділ освіти Маньківської районної державної адміністрації
Науково-методичне забезпечення
Меню сайта

Форма входу

Пошук

Наш Район

Календар
«  Березень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Час

Архів записів

Погода
Маньківка 

Статистика
интернет статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інтернет ресурси

Міністерстві освіти і науки України
Головне управління освіти і науки Черкаської ОДА
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників
Кабінет інформатики №37
Маньківська районна рада
Маньківська райдержадміністрація

Вітаю Вас, Гость · RSS 19.01.2018, 15:30

Головна » 2010 » Березень » 1 » Використання проективних методик у роботі практичного психолога
14:23
Використання проективних методик у роботі практичного психолога
З досвіду роботи практичного психолога
Маньківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №1
Наталії Миколаївни Гмитрук
Схвалено методичною радоюРМК
Протокол №3 від 23.03.2009р.
  Сучасне життя з його швидкою зміною суспільних подій принципово відрізняється від життя колишнього. Людина повинна постійно реагувати на ці зміни, і має не просто вижити, а жити і при цьому залишитися людиною.

  В Маньківській загальноосвітній школі І – ІІІст. №1 практичним психологом Гмитрук Н.М. працює вже 8р. Має великий педагогічний досвід роботи 27р. Працювала вихователем групи продовженого дня, вчителем російської мови та зарубіжної літератури, заступником директора з навчально – виховної роботи даної школи.

  Наталія Миколаївна - керівник школи молодого практичного психолога, член районної ПМПК (психолого – медико – педагогічної – консультації). Значну увагу приділяє самоосвіті. Член Спілки психотерапевтів України, сімейний консультант, учасник ряду семінарів з системної сімейної психотерапії (м. Черкаси), супервізійно – теоретичного семінару (м. Львів 2008).

  Спеціалізується на використанні ігрових, арт – терапевтичних, казкотерапевтичних технік. Досвід її роботи узагальнений в статті «Казка «Колобок» у контексті сімейних відносин», який опублікований у республіканському часопису «Системний погляд на сімейну терапію» (№1,2008р.)
   
Постійно друкується у районній газеті «Маньківські новини».
  Приймає участь у виставці передового педагогічного досвіду. Нагороджена Дипломом ГУОН 2002р. за опис досвіду роботи з особистісно – орієнтованого підходу до виховання класного колективу на діагностично – корекційній основі.

  Долучається до роботи у МАН. З 2005 – 2008р. мала учасників та переможців обласних етапів конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт МАН та одного учасника Всеукраїнського етапу.

  Активно використовує проективні методики у своїй роботі.
Однією з яких являється «Застосування казкотерапевтичних технік у діагностуванні та корекції сімейних проблем».

 На початковій стадії роботи психолог використовує методику «Казка мого дитинства» Пропонує клієнту уявити, що він гортає сторінки збірки, яка йому найбільше запам’яталася. Клієнт подумки «перечитує» казку і зупиняється на одному з епізодів. Після такої «уявної роботи», дає завдання намалювати цей епізод.

  Далі проходить обговорення за схемою:
- розповісти про свій малюнок;
- уявити себе частиною (кимось або чимось із зображеного малюнку);
- сказати щось від свого імені до цього персонажа або предмета;
- побудувати діалог між частинами малюнка, незалежно від того, чи є ці частини персонажами або предметами, об’єктами;
- визначити особливості кольорової гамми;
- провести зв’язок між життям клієнта і тим, що відбувається на малюнку.
 
Наступним кроком у роботі практичного психолога є уточнення та корекція його життєвих стратегій. Для цього Наталія Миколаївна застосовує методику «Закінчи казку» У роботі використовує авторські, народні, власні зачини казок. Наприклад: У родині Левів народилося Левенятко. Пройшов час, Левенятко виросло, змужніло, та всі навколишні продовжували його називати Левенятком…
Таким чином, бачимо, що казка вигідно вирізняється поміж звичайних методик діагностики міжособистісних стосунків у сім’ї, вона виявляє в собі риси експрес – діагностики. Окрім того, вона допомагає налагодити контакт між клієнтом та психологом, що є особливо важливим для подальшої роботи. Складання казки дає можливість створювати та випробовувати нові стратегії подолання виявлення проблем.

  Вважаючи, що шлях до подолання багатьох особистих проблем лежить у площині самопізнання, самоусвідомлення і самовираження. Н.М. Гмитрук обрала для опрацювання напрямок «Самопізнання та самовдосконалення старшокласників як шлях до подолання особистих проблем».

  Сучасні технології арт – терапії, що засновані на синтезі мистецтв, дають унікальну можливість творчого моделювання власного «Я»,свого оточення, свого соціокультурного простору. Через малюнок, рух, декламацію, колажне формування образів, вибір і зображення казкових героїв людина може побачити суть того, що з нею відбувається і створити нові життєві альтернативи.
Практичний психолог організувала факультатив для старших класів. Заняття структуровані згідно з технологією проведення психотерапевтичних групових занять, тобто передбачають обов’язкове проведення таких фаз, як встановлення емоційного контакту, основний час творчої роботи, інтерпретація та зворотній зв’язок, рефлексія.

  Наталія Миколаївна видала методичку «У країні власного Я» цикл занять для старшокласників із використанням ігрових, казкотерапевтичних технік. Дана робота містить у собі широкий арсенал психотерапевтичних технік, котрі апробовані на практиці і можуть використовуватися у роботі із старшокласниками.
Працює над створенням бібліотечки з даного напрямку. Зібрано більше 10 книг, якими користуються практичні психологи району.
Гмитрук Н.М. співпрацює із спеціалістами ЦСССДМ.

  Досвідом роботи практичний психолог ділилась на районному семінарі практичних психологів, засіданнях творчої групи практичних психологів, що працює на тему: «Арт – терапія, як засіб гармонізації емоційного світу та розвитку соціальної компетентності дітей різного віку».

  Наталія Миколаївна хоче навчити своїх учнів самостійності, нестандартності думки, вміння висловлюватися. Намагається бути не тільки педагогом, партнером, а й своєрідним подорожнім, який допомагає побачити незвичайне у звичайному, навчає спиратися на власні резервні сили, мати свій творчий індивідуальний почерк для написання сторінок книги під назвою «Життя». 
Дорогу здолає лише той, хто йде, тож ходімо разом!

Категорія: Соціально-психологічний | Переглядів: 1788 | Додав: Toltec
На початок
© Toltec 2018
Безкоштовний хостинг uCoz