Проект Положення про огляд-конкурс виховних систем загальноосвітніх навчальних закладів Обласний конкурс інноваційних і традиційних виховних систем загальноосвітніх закладів проводиться з метою підвищення статусу виховання в загальноосвітніх закладах, оновлення змісту і структури виховання на основі вітчизняних традицій і сучасного досвіду щодо реалізації програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Організатори конкурсу: ЧОІПОПП Мета та завдання: Привернути увагу педагогічної громадськості до важливості створення та функціонування виховних систем навчальних закладів. Визначити оптимальні варіанти виховних систем Створити інформаційний банк виховних систем області. Підтримати і стимулювати інноваційну діяльність педагогічної громадськості в процесі виховання та створенні виховних систем. Учасники конкурсу: В конкурсі беруть участь всі загальноосвітні навчальні заклади. Порядок та термін проведення: І етап ( районний ): до 20 квітня 2011 року – для тих навчальних закладів, які на даний момент мають розроблену виховну систему. За підсумками проведення І етапу районного/міського огляду виховних систем необхідно відправити на адресу Черкаського ОІПОПП опис найкращої виховної системи одного із навчальних закладів ІІ етап (районний): до 1 листопада 2011 року – для усіх навчальних закладів району/міста. ІІІ етап ( обласний): до 20 листопада 2011 року. За підсумками проведення ІІІ етапу районного/міського огляду виховних систем необхідно відправити на адресу Черкаського ОІПОПП опис найкращої виховної системи одного із навчальних закладів, які брали участь у ІІ етапі огляду. Реалізація мети та завдань огляду-конкурсу сприяє: • подальшому підвищенню статусу та ефективності виховання в загальноосвітніх навчальних закладах; • виявленню і реалізації актуальних і перспективних педагогічних методик і технологій виховання; • упровадженню інтерактивних методів і прийомів виховання; • створенню сучасного науково-методичного, організаційного, кадрового, інформаційного забезпечення розвиваючого виховання в ЗНЗ; • розвитку творчого потенціалу, підвищенню активності педагогічних працівників; • поширенню реальних практичних досягнень в процесі виховання навчальних закладів області; • подальшому розвитку зв’язків з сучасною педагогічною наукою щодо виховного процесу. • Вимоги до робіт. Опис виховної системи навчального закладу має містити наступну інформацію: • Концепція виховної системи навчального закладу. • Програма її реалізації. • Організаційний, методичний, педагогічний супровід програми (рекомендації, форми анкет, опитувальників, аналіз результатів впровадження в практику роботи навчального закладу та ін. ). • Презентація навчального закладу. Схема характеристики виховної системи школи І.Загальні дані про навчальний заклад (не більше 1-ї сторінки). 1. Офіційна назва навчального закладу. 2. Прізвище, ім’я, по батькові директора, адреса, телефон навчального закладу. 3. Прізвище, ім’я, по батькові заступника директора з виховної роботи (або педагога-організатора, якщо посада заступника директора відсутня). 4. Виховне середовище школи: соціальний та етнічний склад сімей, професії і заняття батьків, які серед них переважають, джерела позитивного та негативного впливу, молодіжне оточення, статус школи серед населення. 5. Взаємодія із іншими закладами: дошкільними, культурно-просвітницькими організаціями, трудовими колективами. 6. Кількісні характеристики ( кількість учнів, класів, груп продовженого дня, гуртків, забезпеченість кадрами ). ІІ. Особливості виховної системи (до 15 сторінок). 1. Педагогічна ідея, що лежить в основі будови виховної системи. 2. Цілі виховання, діяльність спрямована на забезпечення реалізації цілей виховної системи. ЇЇ компоненти: а) постановка і роз’яснення завдань діяльності, які необхідно виконати для досягнення мети; б) взаємодія педагогів, дітей і батьків; в) використання намічених методів, засобів і форм педагогічного процесу; г) створення належних психолого-педагогічних умов для самовизначення, самореалізації і самовдосконалення учнів; д) здійснення різноманітних заходів стимулювання діяльності учнівської молоді; е) забезпечення зв’язку педагогічного процесу з іншими факторами виховного впливу оточуючого середовища. 3. Суб’єкти діяльності ( особи, які організовують діяльність у рамках виховної системи, і ті, хто беруть у ній участь ). 4.Пріоритетні види діяльності, їх організація. 5. Традиції закладу. 6. Об’єднання ( постійні, тимчасові )учнів, вчителів, батьків, громадськості, форми їх взаємодії. 7. Організація учнівського самоврядування. 8. Характеристика відносин ( учнів – вчителів, вчителів – учнів, батьків- учителів, педагогів - адміністрації ). 9. Захист вихованців від негативного впливу. 10. Опис найбільш оригінальних винаходів у житті школи. 11. Зв'язок з наукою ( науково-методична проблема закладу, дослідно-експериментальна діяльність ). 12. Протиріччя в розвитку виховної системи закладу. 13. Перспективи розвитку виховної системи.
|