Flag Відділ освіти Маньківської районної державної адміністрації
Науково-методичне забезпечення
Меню сайта

Форма входу

Пошук

Наш Район

Календар
«  Січень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Час

Архів записів

Погода
Маньківка 

Статистика
интернет статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інтернет ресурси

Міністерстві освіти і науки України
Головне управління освіти і науки Черкаської ОДА
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників
Кабінет інформатики №37
Маньківська районна рада
Маньківська райдержадміністрація

Вітаю Вас, Гость · RSS 19.04.2024, 13:10

Головна » 2011 » Січень » 17 » Примірний план опису досвіду вчителя музичного мистецтва
10:15
Примірний план опису досвіду вчителя музичного мистецтва
Як описати власний досвід
Критерії передового педагогічного досвіду

Критерії Характеристика критеріїв
1. Актуальність Відповідність:
• соціальному замовленню держави, суспільства;
• чинному Закону «Про освіту»;
• прогресивним тенденціям соціального розвитку суспіль-
ства;
• регіональній освітній політиці;
• ідеям сучасної педагогічної науки та передовій педагогічній практиці;
• професійним інтересам певних категорій педагогів.
Сприяти:
• вирішенню актуальних задач суспільства;
• рішенню освітніх задач, що випливають із соціального замовлення держави, суспільства, у галузі освіти, інтересів особистості учня.
2. Науковість, відповід-ність досягненням науки Відповідність практичної діяльності основним положенням сучасної науки в галузі освіти.
3. Результативність Відповідність рівня навченості та вихованості учнів їх ціннісним орієнтаціям, а також педагогічній практиці.
Результативність може виражатись:
• у рівні навченості учнів;
• у рівні вихованості учнів;
• в особистісному розвитку учнів;
• в удосконаленні методичної роботи й управлінської діяль-ності.
4. Новизна Будь-який педагогічний досвід, хоча би в невеликому ступені, завжди є самостійним, несе в собі новизну.
Але наявна новизна повинна супроводжуватися помітними якісними показниками, тоді такий досвід можна назвати передовим. Новизна може полягати:
• у комбінації елементів уже відомих методик;
• у раціоналізації, удосконаленні окремих сторін педагогічної праці;
• у перетворенні освітнього процесесу (з обґрунтуванням причин зміни у змісті освіти).
5. Стабільність Використання досвіду дає протягом тривалого часу стійкі високі результати навчання, виховання та розвитку учнів.
6. Оптимальність Досягнення найкращих результатів у навчально-виховній роботі при найменшій витраті сил і часу педагогів, учнів; а також, щоб цей досвід не став перешкодою у вирішенні інших освітніх задач.
7. Перспективність Можливість використання досвіду в масовій практиці; можливість творчого застосування досвіду.

Структура цілісного опису досвіду роботи
1. Введення
• Анотація про досвід (дані про його носія; проблеми, що розв'язуються даним педагогічним досвідом; провідна наукова ідея та закономірності, покладені в основу; діапазон використання; адресна спрямованість). Обсяг – 0,5 сторінки.
• Тема досвіду, його провідна мета.
• Актуальність і перспективність досвіду.
• Адресна спрямованість, умови виникнення та становлення досвіду.
• Новизна наявного досвіду.
2. Вичленувати протиріччя, що спонукали педагога до пошуку інших підходів до навчання, виховання й розвитку учнів.
Наявні протиріччя стають фактором визначення шляхів становлення педагогічного досвіду через постановку задач та їх рішення.
Це протиріччя усвідомлюється, осмислюється, формулюється проблема в термінах (поняттях і категоріях) педагогічної науки.
Відповідно до проблеми виявляються авторські знахідки, індивідуальні новинки в роботі педагога.
3. Науково-методичне обґрунтування
Аналіз літератури доцільно проводити проблемно (при цьому важливо вичленувати ідеї, на які спирається педагог, досвід якого узагальнюється).
У процесі аналізу літератури необхідно акцентувати увагу на тому, що вже досягнуто в досліджуваній сфері, що узагальнюється, а до чого треба прагнути.
4. Визначити та сформулювати сутність досвіду, його провідну ідею
Провідна педагогічна ідея досвіду – центральна, основна думка, що випливає з досвіду й передбачає варіативність форм її застосування. Це виділення головного, найбільш істот-ного в діяльності автора досвіду.
Виділити з провідної проблеми досвіду складові частини та вибудувати їх в ієрархічній послідовності.
5. Опис суті педагогічного досвіду
Відмінності від уже існуючої практики роботи вчителів; у чому новизна досвіду; які фактори успішності є в досвіді, що представляється.
Опис засобів досягнення мети (методів і форм організації роботи), організація навчально-виховного процесу відповідно до поставлених цілей і задач.
Алгоритм здійснення педагогічних дій з описом особливостей технології автора досвіду.
Опис суті педагогічного досвіду – це основний розділ, у якому відбувається опис чи самоопис системи роботи вчителя.
Мета (для чого?) – зміст (що?) – методи та засоби (як?) – результат (який?)
6. Умови, за яких створювався досвід
• Прописати особистісні та професійні якості педагога.
• Визначити вікові й особистісні особливості учнів, рівень їхньої навченості.
• Визначити, як забезпечується формування пізнавальних дій усіх учнів із заданими кінцевими результатами.
• Вказати, які навчально-методичні комплекси та методичні посібники використовує педагог.
• Виявити тривалість функціонування досвіду та динаміку його становлення й розвитку.
7. Результативність
Визначити можливість одержання стабільно високих результатів (якість навчальних досягнень учнів, рівень їхньої вихованості й інтелектуального розвитку).
Аналіз отриманих результатів діяльності педагога можна представляти у вигляді таблиць, схем, діаграм, рисунків тощо.

Категорія: Художньо-естетичний | Переглядів: 3056 | Додав: SLU
На початок
© Toltec 2024
Безкоштовний хостинг uCoz